تاریخ انتشار : دوشنبه 15 ژوئن 2026 - 20:22
کد خبر : 4111

شهباز شریف در مراسم امضای توافق ایران-آمریکا حضور دارد

شهباز شریف در مراسم امضای توافق ایران-آمریکا حضور دارد
یک منبع اعلام کرد که شهباز شریف شخصا در مراسم امضای توافق ایران و آمریکا حضور خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری خبرهای آینده،منبعی دفتر نخست‌وزیر پاکستان امروز دوشنبه در گفتگو با شبکه خبری «الجزیره» اعلام کرد که شهباز شریف، نخست‌وزیر این کشور شخصا در مراسم امضای توافق صلح میان ایران و آمریکا که روز جمعه در سوئیس برگزار می‌شود، شرکت خواهد داشت.

این منبع افزود: یک هیات عالی رتبه، شهباز شریف را در سفر به ژنو همراهی خواهد کرد.

دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی بامداد امروز (دوشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران به دنبال یک دوره مذاکرات دشوار و فشرده چند ماهه، و بر اساس مصوبه شورایعالی امنیت ملی، متن یادداشت تفاهم در خصوص مذاکرات پایان جنگ (مذاکرات اسلام آباد) را میان ایران و آمریکا در شامگاه ۲۴ خرداد ماه، نهایی کرد و امضای این یادداشت تفاهم در روز جمعه ۲۹ خرداد به طور رسمی انجام خواهد شد.

در همین راستا، کاظم غریب‌آبادی، معاون حقوقی و بین‌الملل وزیر خارجه گفت: دو مساله از همین بامداد امروز فورا اتفاق می‌افتد، نخست پایان جنگ در همه جبهه‌ها به شکل دائمی و فوری در تمامی جبهه‌ها از جمله لبنان. دوم رفع و خاتمه محاصره دریایی است که آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران به راه انداخته‌ بود. تعهدات ایران پس از امضای رسمی در روز جمعه آغاز خواهد شد./ایسنا

الجزیره: شهباز شریف شخصا در مراسم امضای توافق ایران-آمریکا حضور می‌یابد

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.